KÖNYV: Leiner Laura - Mindig karácsony

Írta: Leiner Laura
Kiadta: L&L 2019
Oldalszám: 516 oldal
Függővég?: Nem
Sorozat tagja?: Nem

Fülszöveg:
Karácsony. Káprázatos fények az utcákon, készülődés az ünnepekre, tolongó emberek a plázákban.
A bevásárlóközpont forgatagában, december 23-án három lány egymás mögé kerül a mozgólépcsőn, éppen akkor, amikor egy prank videónak köszönhetően 14:59 perckor hirtelen leáll a szerkezet.
A Mindig karácsony Anna, Luca és Bogi történetét meséli el, akiknek látszólag semmi közük egymáshoz, sorsukat mégis ezernyi láthatatlan szál köti össze karácsonykor.

Véleményem:

Első tömör véleményem.: Kinőttem ebből.

Bővebben: Annak idején, amikor bejött a Szent Johanna Gimi én magam is lelkes rajongója voltam. Faltam Cortez és Reni történetét, fan oldalakhoz csatlakoztam, elolvastam mindent, amit találtam a könyvről, minden rajzot megcsodáltam, amiket a sorozathoz csináltak. A hetedik részig olvastam csak, mert a nyolcadikat már nem volt pénzem megvenni. S abba is maradt. Szép lassan lecsengett nálam a dolog, és végül el is feledkeztem róla.

Már középiskolában voltam, amikor megláttam, hogy Leiner Laura újabb könyvet adott ki, majd még egyet és még egyet. Bábel, Bexi, Akkor szakítsunk. Ebből csak egybe kezdtem bele. Az Akkor szakítsunk címűben. Nem sokáig sikerült olvasnom. Valahogy nem jött be a történet.

És itt is hasonlóan jártam. A kötetet barátnőmtől kaptam kölcsön, mondván kikapcsolónak tökéletes. El lehet merülni a történetben és csak repülni vele.

Na nekem, nem hogy repülni, de ott maradni sem nagyon sikerült. Nem igazán sikerült megfognia. Olvastam és olvastam és ugyan az volt a baj, mint máskor. Nem értettem a problémát. Karácsony van. Mindenki rohan, három lány élete pedig kalandosan sikeredik, szerelemmel, csalódással és egy hangulatos ünneppel körítve.

Sok a felesleges maszlag, hiszti, probléma, ami amúgy hétköznapi és meg lehet oldani. Ki nem szakított például élete során? Tegye fel a kezét!

Nem. Sajnálatos módon én erre már rájöttem. Leiner Laura nem az én stílusom. Pedig annyi jót hallottam a kötetről, sokan mondták, hogy jó és kikapcsol. Meg hogy jobb, mint az előbbiek, ki melyiket szerette. Elhittem, tettem egy próbát, és megint bebuktam. Sajna, kinőttem belőle. Nem akarok általánosítani, de valahogy inkább tinédzsereknek írja ezeket a történeteit, nem nekem. Tudom, sokaknak felnőtt fejjel is tetszik ez a történet, mert persze van benne fantázia, lehetőség, csak néhány elemet kivehetnénk belőle, hogy még élvezetesebb legyen.

Találkozunk a következő értékelésnél!

Addig is...

Jó olvasást mindenkinek!

Megjegyzések