SOROZAT: Vaják - 1. évad

Képtalálat a következőre: „vaják netflix”Eredeti címe: The Witcher
Kijött: 2019. december 20.
Sugározza: Netflix
Könyvadaptáció?: Igen - Adrzej Saprowski - Az utolsó kívánság
Besorolás: +16
Főbb szereplők: Henry Cavill, Anya Chalotra, Freya Alan
Alkotó: Lauren Schmidt Hissrich

Fülszöveg:

Ríviai Geralt, felbérelhető, mutálódott szörnyvadász végzete felé sodródik a vészterhes világban, ahol az emberek gyakorta gonoszabbak a szörnyetegeknél.

Véleményem:

Imádtam! Karácsonykor, pontosabban 25-én jött az ötlet, hogy nézzünk bele a Vaják sorozatba, mert azt mondják tök jó lett. Két süti között úgy voltam vele, miért ne. S gyerekek, amit kaptam, az teljesen ledöbbentett. Hallottam már a könyvekről, többektől hallottam, hogy tök jó, és érdemes elolvasni. Erre jött a sorozat, és mentem ráugrottam, mint Sütiszörny a csokis kekszre. S Atyaég nem is döntöttem rosszul.

Az elején persze annyira nem nyűgözött le, mondván kicsit laposan indul a dolog, és nem biztos, hogy annyira jó lett, mint ahogy az állítják, ám apukám leteremtett, mondván várjak még egy kicsit, nem lehet minden egyből szuper csúcs. Szóval hallgattam rá, maradtam a fenekemen, és néztük tovább a részeket.

Ott ragadtam.

Egyhuzamban megnéztünk három részt, ám mivel késő volt már, így hagytuk. Ezek után leszedtem a sorozatot, és menetközben, munkahelyen a szünetemben néztem a részeket. Egytől egyig dinamikus, haladunk a cselekménnyel rendesen. Persze, először nem jöttem rá, hogy három szálon mennek az események.

Csak később, talán úgy a harmadik-negyedik résznél esett le, hogy amúgy három idősíkban mászkálunk. Viszont ezért olyan jó ez az évad. Néhol dinamikus, néhol kicsi ellaposodik, mielőtt megint begyorsul, és raghatom a körmeimet, hogy mi lesz a karakterekkel.

Akik amúgy nem rosszak. Geralt kifejezetten tetszik, ahogy rekedtes hangján, néhol érzelemmentesen, néhol haraggal beszél másokkal.
The Witcher

Vengerbergi Yennefer pedig lenyűgöző volt számomra. Amikor megismerkedünk vele a második részben, még csak varázslótanoncként, nem gondoltam volna, hogy olyan karaktert kapunk személyében, akit imádni fogok. Egyszerre szenvedélyes, okos és harcias nő, aki bármit megtesz, hogy elérje célját, s megszerezze, amit akar. Nem tagadom, voltak bolond döntései, amikkel nem értettem egyet, de hát ez van a karakterébe írva.

Cirilla karaktere nem fogott meg viszont annyira. Tudom, ő a sorozatnak azon karaktere, aki egyelőre még ismeretlen. Kalandjai a vidéken, ahogy halad előre a sorozatban, nem voltak túlságosan sokatmondóak, nem sokat tudtunk meg róla. A lényeget persze igen, de azért megismertem volna még a karakterét alaposabban.

A múlt maga jól lett tálalva, sok mindenre választ adott, valamint tanulságot adott a karaktereknek. Mert ahogy azt láthattuk, valamint olvashattam, Geralt mindig tanult valamit, minden egyes találkozással kap a karaktere egy aprócska árnyalatot, amin elgondolkozhatunk, ami befolyásolja a további eseményeket.

Kökörcsinnel  keveset találkozhatunk, de a dalával annál többet. Fülbemászó és nagyon is jól elmesélő balladája, meghódította az egész internetet. Rengeteg feldolgozás, nyelv került fel Youtubera, amik közül élvezettel válogathatunk. Magyarul a "Jussát várja a Vaják" címet kapta, és mondanom sem kell, hogy fülbemászó lett. Nem is kicsit. Ha nem hallgattam meg vagy 50szer akkor egyszer sem.

Maguk az epizódok egy óra hosszúak, pont elég arra, hogy egyszerre féljünk, izguljunk és röhögjünk jókat Geralt fekete humorán, elgondolkozzunk filozófiai nézetein. Sok helyen súrolták a horror határát, vagy épp a Trónok harca szexuális kimenteleit, de őszintén szólva, egyáltalán nem hasonlít a két sorozat egymáshoz. Legalábbis én azonkívül, hogy középkori a helyszín, jelen van a mágia és rohadt jó sztoria van, nem látok tobb hasonlóságot. Két teljesen más sorozatról beszélünk, más háttérrel és felfogással. Ez viszont így van jól.

Minden egyes embernek ajánlani tudom a sorozatot, aki szereti a kissé darkosabb, jó kimenetelű történeteket, akik képesek egy huzamban végignézni az egészet, mert imádják, ahogy a Fehér Farkas egyszerre nyomoz, hódít és járja a saját útját, egy bosszantó "Szamárral".

Találkozunk a következő értékelésben4

Addig is...

Legyetek jók!

Megjegyzések