KÖNYV: Gayle Forman - Hova tűntél?



Írta: Gayle Forman
Eredeti cím: Where She Went
Kiadta: Ciceró 2012
Oldalszám: 270 oldal
Sorozat tagja? Igen - Ha maradnék 2.
Függővég?: Nem
Fülszöveg:
Három év telt el azóta, hogy Mia eltűnt Adam életéből. És Adam három éve nem tudja pontosan, hogy miért.
Amikor útjuk egy éjszaka erejéig keresztezi egymást New Yorkban, Adam végre felteheti Miának a kérdéseket, amelyek azóta is gyötrik. De vajon ez a néhány óra ebben a varázslatos városban elég-e arra, hogy maguk mögött hagyják a múltat? Vajon van-e esély az újrakezdésre mindazok után, ami velük történt?
Véleményem:
Nem azt kaptam, amire számítottam. Nagyjából két éve olvastam az első kötet, amikor rászántam magam, hogy talán meg kellene nézni a filmet is. De előbb mindenképpen a könyvet akartam olvasni, ahogy azt szoktam. 
Az első kötet el is gondolkodtatott, bár nem fogott meg annyira, hogy  a filmet is megnézzem végül belőle, így az azóta is várja, hogy megnézzem valahogy. Persze, a könyv maga rengeteg kérdést vet fel, ahogy végigmegyünk Mia emlékein, ahogy rájön sok mindenre, hogy miként is kellett volna cselekednie, vagy épp a döntést igyekszik magának meghozni, maradjon vagy menjen át a fényen. 
A második kötet már annyira nem tetszett. Túl nagynak éreztem a váltást. Három év telt el, hogy Mia döntött, ahogy fülszövegből olvashatjuk, maradt. Viszont jobban örültem volna, ha Mia szemszögéből folytatjuk inkább, mintsem Adaméből. Miának sok mindent kellett feldolgoznia, miután felépült a balesetből, s arra sokkal jobban kíváncsi lettem volna, ha mondjuk úgy kezdődik a történet, amint Mia épp utazik New York felé, gondolataiba merülve, s szép lassan felszínre kerülnek azok a dolgok, ami miatt Mia úgy döntött, megszakítja a kapcsolatot Adammel. 
Olvastam volna arról, hogy a fizikoterápia miként gondolkoztatja el, milyen megpróbáltatásokat kell átélnie, hogy rendbe hozza a testét, közben a mentális egészségét, hogy újra tudja kezdeni az életét. De az is érdekes lett volna számomra, ha Mia részletesen elmondja, hogy kikkel ismerkedett meg, miért ismerkedett meg, miben változtatták meg az életét. Mondjuk már azt sem értem, hogy Adammel miért szakította meg a kapcsolatot, hiszen a srác az első kötetben végig mellette volt, támogatta. Nekem legalábbis az lett volna a logikus, ha Adam vele marad, és ezen a szálon továbbmenve tudjuk meg, hogy Mia végül vele marad vagy sem, vagy épp elhagyja, hogy totálisan újrakezdhesse az életét. 
Persze, Adam vonala sem volt rossz, de valahogy nem tudott annyira lekötni. Főleg, hogy sok mozzanat hiányzott belőle. Sok volt a nagy vonala szerintem, amiből többet is ki lehetett volna hozni. Igaz, sokaktól olvasom, hogy megríktatta őket a könyv, vagy épp a szívébe hatolt, viszont én a kevés ember közé tartozom, akit annyira nem ríkatott meg a könyv. Inkább éreztem eröltetettnek az kötetet, hogy ne maradjon csak úgy a levegőben az egész. Mia felébred és kész, akkor most mi lesz. Szerintem az első kötet is bőven elegendő lett volna ahhoz, hogy teljes értéket adjon az egésznek. 
Összességében annyira nem tudom ajánlani a könyvet, talán csak akkor, ha az első kötet és a filmet is imádta az illető. 
Találkozunk a következő értékelésben!
Addig is...
Jó olvasást!

Megjegyzések